Sunday 15 April 2012

Born Pretty Store Haul


Forleden dag fik jeg mine to første pakker fra Born Pretty Store, og jeg må ærligt indrømme, at jeg er ret imponeret. Jeg bestilte begge pakker den 26/3, og jeg fik en ordrebekræftelse over e-mail samme dag. Jeg gik og ventede på at få en e-mail, om at de havde sendt varerne, og jeg var faktisk ved at blive lidt irriteret over, at de ikke var blevet sendt endnu., når de på deres hjemmeside reklamerer med afsendelse inden for 24 timer. Men så i mandags, den 9/4 og altså bare to uger efter min bestilling, lå der pludselig en pakke i min postkasse sammen med en seddel om, at den anden kunne hentes på posthuset. Kun to uger for pakken om at komme fra Kina! Det er da ret fantastisk.

Born Pretty Store er en engelsksproget online butik, som fysisk hører til i Kina. Fordi Kina ligger uden for EU, bestilte jeg to pakker for at undgå problemer med at skulle betale moms. Heldigvis er det ikke noget problem, for Born Pretty Store har gratis fragt. Deres produkter er også fantastisk billige - alle produkterne på disse billeder er købt for under 160 danske kroner. Det er jo ingenting i forhold til, hvad disse varer ville have kostet her i Danmark.


Nå, men hvad har jeg så købt? For det første har jeg købt en fantastisk pakke, som indeholder fem styk "dotting tools", 10 rosenpinde, fire bøtter neglelim og tre hjul med rhinsten. Man bruger "dotting tools" til at lave designs med prikker, og jeg glæder mig meget til at få prøvet dem af. Rhinstenene er i alle mulige fantastiske farver, og hvert hjuls sten er i forskellige former: et med hjerter, et med stjerner og et med almindelige runde sten. De er meget smukke.

PS: Husk at prikke hul på limen med en nål. Jeg kunne ikke forstå, hvorfor der ikke kom noget lim ud.




Der udover købte jeg 10 styk neglejul, en bøtte neglelakfortynder og en magnet med stjernemønster. Jeg købt også en pakke med to stykker "velcrotape", som man bruger til at holde håret væk fra ansigtet, for eksempel når man lægger makeup.


Neglelakfortynderen er en smule skuffende. Tuden er, som du kan se, meeeget upraktisk. Jeg havde håbet, den var spids, så det var nemt lige at komme et par dråber i en træt lak, men med sådan en flad tud, er det jo super svært at lade være med at spilde. Det kan min fjernbetjening, som nu er en smule ætset i lakken, skrive under på. Eller, du ved. Så du skal i hvert fald passe rigtig meget på, når du bruger det produkt, for det er enormt ætsende.

Stjernemagneten laver nedenstående mønster, når man bruger den sammen med magnetisk neglelak. Her er det Fashionistas "All Fired Up Red", som jeg har brugt. Mønsteret er rigtig fint, og det dukkede hurtigt op. Er jeg den eneste, der egentlig lidt synes, at mønsteret på neglen ligner et kors?


I got my first order from Born Pretty Store this monday and I'm really happy with my purchase. It only took two weeks for my order to get from China to Denmark! And everything was bought for under 160 DKK, which is about 28$ or 18£. Amazing! They only send an e-mail when they receive your order, not when they ship it. So I was quite surprised when I found the package in my mailbox.

On to what I got! I bought this amazing set with five dotting tools, 10 orange wood sticks, four bottles of nail glue and three wheels with rhinestones in different colours. One wheel has heart-shaped stones, one has star-shaped ones and the last one has regular round ones. They're all gorgeous. Remember that you need to take a needle and poke a hole to get the glue out. That way you won't sit like an idiot and wonder why nothing comes out.

Anyway. I also got 10 nail wheels, a bottle of nail polish thinner and a magnet with a star-shaped pattern. Finally I got this pack with two pieces of "velcro tape" which I use to keep my hair out of my face when I'm going my makeup.

The nail polish thinner was not as I expected. I tried to use it, but it was difficult because the top was flat. I was expecting a long pointy top. So I spilled some of the thinner and this stuff is super corrosive or etching, which ever is the correct word (feel free to correct me in the comments). So be careful with it. I haven't really had a second chance to see how it works, but hopefully it will still be able to save a few polishes.

I also wanted to show you the pattern the magnet makes when using a magnetic nail polish. Here I've used "All Fired Up Red" by Fashionista. The magnet worked really well. I think the pattern looks kind of like a crucifix. See?



Have you guys ever bought something from Born Pretty Store? What should I get next? My wishlist for this store is sooo long!

Love,
Sophie Amalie

2 comments:

  1. love it i have been eyeing down bornpretty and made a order i posted on my blog as well i love the dotting tools!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, the dotting tools are amazing! They're actually the reason I bought anything to begin with and I'm so happy with them. There's just so many possibilities with these tools. :)

      Delete