Monday 2 April 2012

First Post

Hej og velkommen til min negleblog!

Mit navn er Sophie Amalie, og jeg har glædet mig rigtig meget til at komme i gang med at blogge! Jeg er rimelig ny til alt det her med at blogge, for slet ikke at tale om neglelak. For bare et år siden bed jeg hver dag mine negle ned; så langt ned at det gjorde helt ondt.

Jeg begyndte at bide negle, da jeg var 3 år gammel. Siden da har jeg forsøgt at stoppe adskillige gange, men selv ved at brug ”Go’ negl” og lignende begyndte jeg altid igen inden længe. Men sidste sommer var jeg en dag sammen med en kvinde, som havde en sort krakkeleringslak på. På det tidspunkt anede jeg næsten intet om neglelak. Fordi mine negle konstant var korte, følte jeg aldrig at jeg kunne tillade mig et gå med andet end perlemorsfarvet, lys lyserød eller lyselilla neglelak. Farver, glimmer og andet gejl var fuldstændig udelukket, fordi jeg ikke følte, at det klædte korte negle. Så jeg besluttede mig for at holde op med at bide negle, så jeg kunne købe en fin krakkeleringslak og bruge den. Kort tid efter begyndt jeg at kunne se en smule hvidt øverst på mine negle og efter bare to måneder var mine negle så lange, at folk spurgte mig, om de var kunstige. Siden da er min neglelak samling vokset drastisk, og jeg har fået adskillige forskellige typer og farver neglelak.

I vinters knækkede alle mine negle, og jeg bed dem ned igen. Jeg tror ikke, de kunne klare kulden. Men nu er de endeligvokset ud igen, så jeg kan komme i gang med denne blog. Her kommer I til at kunne se min samling af lakker, nail art, online butikker og lignende.  

Indlæggene her på bloggen kommer til at være både på dansk og på engelsk. De vil først stå på dansk, og længere ned på engelsk i kursiv. Indlæggenes titler og alle tags (eller etiketter, som Blogger kalder dem) vil dog være engelske.

Det var det, jeg havde at sige for nu.
Tusind tak fordi du kiggede forbi, og smid en kommentar, hvis du har lyst.

Kærlig hilsen
Sophie Amalie


Hi and welcome to my nail blog!

My name is Sophie Amalie and I'm super excited to get this blog up and running! I'm fairly new to this whole blogging thing, not to mention nail polish. If you had told me a year ago that I would be creating a blog about nail polish and nail art, I seriously wouldn't have believed you. At that time I was biting my nails so far down it hurt.

I had been biting my nails since I was about 3 years old. Then, last summer, a girl was talking about this amazing polish she had on. It was a black crackle, which was something I had never heard of before. A flock of girls gathered around her and was all staring at her polish and complimented her on it. I've always found nail polish to be really pretty, but since my nails was always bitten as short as possible, I just didn't think it would look good on me. I prefer nail polish on longer nails, especially effect polishes or even just colorful polishes. So right then and there I decided that I had to stop biting my nails because I wanted to wear pretty nail polish. And since then my stash of polish have grown

This whole thing lasted until this winter. I think it was the cold that did it, but this winter all my nails started breaking, so I unfortunantly bit them down again. Stupid, I know. But I've stopped again now and I'm ready to show you guys swatches, webshops, nail art, my wishlist ect., ect. Anything nail related!

To appeal to as many readers as possible this blog will be in two languages; English and Danish. Since Danish is my mother language, I appologize for any mistakes in my English. All post titles and tags will be in English.

Anyway. Enough rambling!
Enjoy, comment if you feel like it and thank you very much for visiting!

Love,
Sophie Amalie

No comments:

Post a Comment